We werken met een team dat bestaat uit 120 medewerkers. Natuurlijk bevindt zich daar een flink aantal parttimers tussen, maar het blijft een grote groep mensen die je moet managen. In mijn rol als Food and Beverage Manager stuur ik alle medewerkers van de horeca afdeling aan, inclusief de leidinggevenden.

Een hartstikke leuke baan, waarbij ik zowel voor als achter de schermen actief ben. In ons hotel en restaurant onderscheiden we ons vooral door gastvriendelijkheid. We gaan altijd met de tijd mee, maar we hebben niet als doelstelling om super trendy te zijn. De reden dat mensen bij ons terugkomen, ligt in het feit dat ze op een fijne manier bediend worden en persoonlijke aandacht krijgen.

Efficiënt werken

Een slimme en efficiënte manier van werken maakt dat mogelijk voor ons. Behalve gastvriendelijkheid zetten we vanzelfsprekend in op een goede kwaliteit van eten. Op een gemiddelde avond staan er tien tot twaalf koks in de keuken. De tournedos, de kalfslever en vooral de visschotels blijven onverminderd populair bij de gasten.

Arrangementen

We merken dat het publiek dat bij ons binnenkomt, verjongt. Een overnachting in ons hotel is een geliefd uitje, mede dankzij de omgeving waarin we ons bevinden. Speciaal voor enkele concerten in Ahoy, bieden we arrangementen aan. Na de check-in dineren mensen bij ons, worden ze met de bus van en naar het concert gereden en genieten ze na de overnachting van een ontbijt. De gast hoeft zich nergens zorgen over te maken. Het is een goed voorbeeld van complete ontzorging.

Keuzes maken

Wanneer sprake is van grote drukte in het restaurant, help ik tevens mee in de bediening. De gast komt altijd op de eerste plaats. Wil je efficiënt kunnen werken, dan maak je soms ook keuzes. Natuurlijk hoop je dat die keuzes een positieve uitwerking hebben op de gasten en hen aangenaam verrassen. Het besluit om groene muntthee van Plukkruidje te gaan serveren, heeft daar alles mee te maken.

Ontzorgen

Sinds we daarmee zijn gestart heeft iedere gast die verse muntthee bestelt een eigen zakje, waar wij van tevoren niet met onze handen aan hoeven zitten. We werken nu een jaar met de voorverpakte zakjes en het is een stuk hygiënischer. In de weekenden organiseren we regelmatig een high tea, waar de dames de zakjes volop gebruiken. De thee wordt overigens op ieder moment van de dag geserveerd, in de bar en in het à la carte restaurant. Het werkt een stuk efficiënter en de gasten zijn meer dan tevreden. Het is een keuze die voor ons heel goed heeft uitgepakt en niet alleen de gasten, maar vooral ons heeft ontzorgd.