Merendeel van klanten wil zelf op een vast moment gebeld worden

  • Plukkruidje-DHL-Bezorger

Merendeel van klanten wil zelf op een vast moment gebeld worden

Als ondernemer geef je je klanten graag wat extra’s. Het is heel normaal om naar manieren te blijven zoeken waarmee je je onderscheidt van een ander en jouw klanten verrast.

Alle klanten die thee van Plukkruidje serveren, krijgen eens in de zoveel tijd van mij een telefoontje. En dat vinden ze helemaal niet vervelend.

Ontzorgen

Tijdens dat telefoontje herinner ik hen eraan dat ze bijna door de voorraad thee zijn. Deze klanten hebben zelf bij mij aangeven gebeld te willen worden. Waarom? Ze worden graag ontzorgd.

Met Plukkruidje waren we de eerste verse thee bezorgservice voor de horeca in Nederland. Een gewaagde stap? Dat valt wel mee, de thee is twee weken houdbaar en in ieder pakket zitten meerdere koelelementen bijgesloten. De proefpakketten thee worden door DHL vers aan de deur bezorgd.

Busjes met verse thee

Wie voor drie uur ’s middags een bestelling plaatst, heeft de geselecteerde theesmaken de volgende dag in huis. Iedere dinsdag tot en met vrijdag rijden er busjes met verse theesoorten van Plukkruidje door Nederland. De kruiden krijgen we thee keer per week binnen vanuit Ethiopië. Verpakt in een zakje komen de theesoorten aan op onze locatie in het Westland.

Ergens de tijd voor nemen

Het inpakken van de vierhonderd tot vijfhonderd dozen per dag, neemt aardig wat uren in beslag. Desondanks besloten we na het starten van de bezorgservice, nog wat extra’s te doen. Tussen de bedrijven door nemen we de tijd klanten op vaste momenten te bellen. Van iedere klant weten we op welke dagen die het liefst een telefoontje krijgt. Daarom heb ik een bellijst en zien mijn klanten het telefoontje als een reminder. Bel ik niet, dan komen ze er twee weken later misschien pas achter dat ze door de voorraad heen zijn.

Met de extra service die ik bied, probeer ik de klanten weer een stukje te ontzorgen. Bijkomend voordeel is dat het klantcontact intensief blijft en dat ik op dit soort momenten de klantbehoefte nog eens peil.

Extra service

Natuurlijk zijn er ook klanten die aangeven dat ze zelf bellen. De overgrote meerderheid geeft echter de voorkeur aan zelf gebeld worden. Op deze manier hoeven ze er niet zelf rekening mee te houden. Het is puur gemak, een vorm van service waar ik graag op inspeel. Ik ben benieuwd naar de extra kansen die jij als ondernemer benut. Sta je al op de bellijst? Wie weet kunnen we er in dit geval binnenkort samen over verder praten, zodat we elkaar nog verder versterken.

By |2018-06-15T16:08:26+00:00juni 15th, 2018|blog|Reacties uitgeschakeld voor Merendeel van klanten wil zelf op een vast moment gebeld worden

About the Author: