Wie als horecaondernemer met een goed verhaal naast de tafel van zijn gasten staat, brengt wat teweeg. Horecagasten vinden het leuk een verhaal te horen dat ze nog niet kennen. Vooral wanneer dat een verhaal is dat leidt tot een genietmomentje voor henzelf.

Als horecaondernemer doe je er alles aan je gasten in de watten te leggen. Tegelijkertijd zie je vaak weinig ruimte hier extra tijd aan te besteden. Laat mij je helpen.

Jezelf onderscheiden

We drinken steeds meer thee met z’n allen, ook in de horeca. Alleen, met het uitserveren van een kop thee of een glas verse muntthee onderscheid je je niet als horecaondernemer. En dat is nou net wat je zo graag wil: je klanten iets extra’s bieden. Met onze verse theesmaken maak je het in de eerste plaats jezelf gemakkelijk. Daarnaast verras je jouw klanten met verschillende soorten kruidentheeën, elk met hun eigen verhaal.

Hygiëne

Het is inmiddels een geroutineerde handeling voor je geworden: één van je gasten vraagt om een verse muntthee en jij gaat aan de slag. Uit een zak met verse theebladeren pak je enkele blaadjes. Dat doe je misschien wel net na het bereiden van een lunch of net nadat je een paar druppels bier over je heen hebt gekregen. Heel hygiënisch is het niet.

Per portie verpakt

De zak waar je de muntblaadjes uithaalt, is goed voor tien tot elf verse koppen thee. Wat wij doen, is kruidenthee per portie verpakken in een zakje van 9 gram. Het enige dat jij of je medewerkers hoeven te doen, is het zakje uit een kistje halen en deze naast het glas serveren. Dat bespaart tijd. Een geopende zak met verse bladeren voor muntthee, kun je na twee dagen weggooien. Gemiddeld verspillen horecaondernemers hiermee zo’n veertig procent van de inhoud.

Een product met een verhaal

Het opnemen van een bestelling verse kruidenthee is het leukste aspect: iedere smaak van Plukkruidje is ergens goed voor. ‘Natuurlijk zetje’ bijvoorbeeld, helpt met het verkrijgen van een goede weerstand. Dat komt mede door de kruid echinacea. Vertel je dit aan je gasten, dan heeft jouw product een verhaal.

Uitleg bij de theesmaak

De klant kiest het smaakje waar hij of zij op dat moment zin in heeft. En de namen van de zeven verschillende theesmaken? Die roepen vaak nog wat vragen op, die jij natuurlijk makkelijk weet te beantwoorden. ‘Morgen fris’ bijvoorbeeld, bevat een onsterfelijkheidskruid. Een prima idee om voor te stellen aan je gasten die al enkele wijntjes hebben gedronken en nu trek hebben in een kop verse thee. Iedere kop thee geeft voldoende aanleiding voor een gesprek.

Menukaartjes

Is er even geen tijd om over de achtergrond van de theesmaken te vertellen? Dan bieden de handige menukaartjes waar alle theesmaken op vermeld staan uitkomst.

Gespreksstof

De benaming van iedere theesmaak brengt wat teweeg, het zorgt voor gespreksstof. Daar onderscheid je je als horecaondernemer mee. Horecagasten vinden het leuk en mooi om te zien dat het per portie is verpakt. En voor de horecaondernemer is de lange houdbaarheid een fijne bijkomstigheid: je kunt de zakjes zestien tot negentien dagen bewaren in de koeling.